نوروز 91 در پاریس

 

سلامی گرم بعد از مدت ها . من این روزها مشغول گذار از امتحانات میان ترم هستم و بیشترین درگیریم دانشگاهه . تو این مدت کاری برای مهاجرت نکردم جز اطلاعات سایت مهاجرت کانادا و قوانین رو چک کردن . احساس میکنم بعد از امتحانات پایان سال یه امتحان آیلتس بدم یعنی تصمیمی تو ذهنم هست تو تابستون اگه خدا بخواد که ببینم این دو سال خارج از کشور بودن و درس خوندن به زبان انگلیسی چقدر رو آیلتس من تاثیر گذاشته  .

جاتون خالی عید فرانسه بودم . پاریس شهر قشنگی که نیازی به تعریف نداره . اما برای من زبانش تو جمع فرانسوی زبانان خیلی شیرین تر از اونی بود که تاحالا فکر میکردم . تو همون چند روزی که اونجا بودم هم سعی کردم کمی با زبانشون ارتباط برقرار کنم هر چند هنوز مبتدی بیش نیستم  

داشتم مطالب گذشته رو میخوندم دیدم سفر نامه های اطریش و مجارستان و اسپانیا رو قولشو دادم و ننوشتم و بد قول شدم پس قول نمیدم سفرنامه فرانسه رو بنویسم براتون . ضمنا دامین رایگان سایت هم مدتی غیر فعال بوده که امروز رسیدم رسیدگی کنم و مثل سابق از آدرس uscana.tk میتونید بیاید

در پایان این پست اگر کسی از کانادا اینو میخونه که میتونه برای جاب آفر ( برای تکنسین رادیولوژی ) به من کمک کنه لطفا انتهای همین مطلب ایمیلشو بزاره . این همه من کمک کردم شایدم یکی مثل من اونجا پیدا شد که به من کمک کرد ...

پی نوشت : من این حق رو برای خودم قائلم که رعایت ادب رو بکنید تو کامنت هاتون . چون من اطلاعات رایگان میدم به شما ها و توقعی از شما ندارم  . الان رتبه سایت بالا رفته و مسلما هر چی مراجعه کننده سایت بیشتر باشه درصد تعداد آدمای آنرمال زیادتر میشه هر چند یکی دو مورد بیشتر نبود اما گفتم برای آیندگان اینارو بگم که بدونن . من سعی میکنم اطلاعاتم به روز باشه ولی پیشنهاد میکنم مطالب منو که میخونید به تاریخ هم دقت کنید . مثلا اگر تغییری تو قوانین است یا .. شما مطالب آخر رو همیشه چک کنید که براتون سوء تعبیر پیش نیاد . جواب کامنت هم وقت نمیکنم بدم زیاد شرمنده ام لطفا اگه میبینید من جواب نمیدم ناراحت نشید من میخونم همه نظراتو فقط اونایی که مهمه رو جواب مبدم . ضمنا اگه میبینید نظرتون نمایش داده نشده بدونید من چک نکردم وبلاگمو پس ناراحت نشید لطفا . مدیریت کامتم فعال کردم چون اگه نزارم نظرات آلوده به اسپم میشه و آدمای حسود و فضول

سابقه کارمو گرفتم !!

تو مدتی که ایران بودم سابقه کارمو گرفتم از کلینیکی که مشغول به کار بودم اونجا و همچنین محل خدمتیم به عنوان سرباز که اون هم مرتبط بوده .

اگه مطلب قبلیمو خونده باشید گفته بودم که وکیل میگیرم اما خانواده محترم مخالفت کردند و گفتند که اون وکیل نه این یکی و ادامه ماجرا این شد که من موندم و حوضم !

اما بد نشد این سابقه کار هم ازون کارایی بود که برای گرفتنش امروز و فردا میکردم و فکر میکنم همونجوری که سفارت میخواد باشه . میزان ساعات کاری ، سمت ، حقوق دریافتی و این جور چیزا رو توش با جزئیات تو سربرگ دادم برام نوشتن و رئیس کلینیک هم امضا کرد و یک کارت ویزیتش هم منگنه کردم بهش ! شماره فکس هم در زیر نامه نوشتم که برای ارسال فکس مشکلی نداشته باشن از سفارت  ..

خلاصه اینکه این جور شد و مونده ترجمش که اون کاری نداره و بعدا انجامش میدم . اما الان چیزی که مونده همون 16 امتیاز لعنتی زبانه . برام دعا کنید با این همه درس و بدبختی طبق برنامه ای که ریختم برم و امتحان آیلتس رو بدم و ببینم چیکاره ام . اما فکر میکنم باید یه کورس آیلتس همینجا برم و یکمی هم فرانسه رو تو دانشگاه یاد بگیرم ( از بچه های فرانسوی و کورس فرانسه )

پی نوشت : بعضی ها میان تلفن موسسه زبان و وکیل و این چیزارو از من میخوان . در جواب همشون باید بگم که وکیل اصلا نمیشناسم . تنها موسسه زبانی که پیشنهاد میکنم هم ایران کانادا سابق ( رسپینا تاک فعلی ) است البته اگه اونم از پارسال تا حالا عوض نشده باشه . از 118 شماره ایران کانادا رو نخوایید چون شماره یه موسسه قلابی رو میدن که از نام ایران کانادا داره سوء استفاده میکنه . تو مطلب " موسسه ایران - کانادا " همین وبلاگ شمارشو براتون گذاشتم بلاخره .


وکیل من میشی؟

 

من اومدم ایران و برگشتم ، بهتر نشدم که نشدم . الانم دوباره اومدم ایران و الان بهترم چون این دفعه ۱۰ روز نمیمونم ، ۴۵ روز هستم !

مختصر و مفید میخوام صحبت کنم . لیست مشاغل جدید کانادا اعلام شد !! بعله ه ه ه ه رشته رادیلوژی  هم هست اما امسال ظرفیت های فدرال برای هر رشته ۵۰۰ تا شده که کمی نگران کننده است . حالا بیخیال . من تصمیم گرفتم به علت بیحالی زیاد از یک وکیل کمک بگیرم تا انگیزه پیدا کنم برای اپلای کردن . اگه پست های قبلی منو خونده باشید میدونید که من الان یک ساله تو فکر اقدام کردنم اما هیچ کار مثبتی تاحالا عملا نکردم . بنابر این گفتم که یک وکیل زبده پیدا کنم تا با پرداخت حق الزحمه ایشون شاید دلم برای پولی که به ایشون دادم بسوزه و یه تکونی به خودم بدم . البته حق دارم که کاری نکردم چون من خیلی گرفتارم

از همینجا فراخوان معرفی وکلای خوب را اعلام میکنم هرکی وکیلی میشناسه همینجا معرفی کنه . فقط زود که من عجله دارم .

پی نوشت : خودم نظرم رو کنپارسه !! اگه کسی تجربه ازینا داره بگه خیلی ممنون میشم .

 

گمانه زنی های یک خسته !

امروز بعد از دو ماه اومدم وبلاگمو سر بزنم !! آره میدونم خیلی خنده داره اما من پیام های تبریک عیدتونو الان دیدم . پس همه شماهایی که به من عید رو تبریک گفتید ممنون ازتون . دیگه افتادم  تو فاز تنبلی و سستی . نمیدونم شاید به خاطر اینه که هیچ کار مثبتی برای مهاجرت نکردم . کلاس آیلتس هم نتونستم بنویسم به خاطر درسام  که اونا رو هم توش موندم و دارم ریپیت میشم . میگن با یه دست نمیشه دو تا هندونه برداشت همین قضیه منه !

جدیدا خیلی میخوابم و هیچ کاری نمیکنم که احساس رضایت داشته باشم از خودم . امیدوارم دفعه بعدی که میام اینجا مطلب مثبت تری بنویسم . فعلا که فکرم خسته است .

بزار یکم هم مطلب مربوط به وبلاگم بنویسم حالا که دارم مینویسم .. شنیدم که قوانین مهاجرت در حال تغییر به نفع مهاجران است ، این مورد با تغییر وزیر مهاجرت قطعی خواهد شد چون جناح حاکم بر کانادا رای لازم را نیاورده و جناح رقیب که سیاست های مهاجر دوستانه تری دارد حاکم گشته است . بنابر این منتظر خبرهای خوب باشید . ضمنا اینکه شنیدم امتیازات زبان در حال افزایش است و این بدین معنی است که کسی که زبان انگلیسی یا فرانسه را بلد است بیشتر از قبل امتیاز میگیرد ..

بسه .. دیگه خسته شدم !

در آخر از همه بابت تاخیرات گاه و بیگاهم معذرت میخوام . هرکسی سوالی داره پیام میزاره من جوابشو میدم ولی دیر یا زود داره پس سر بزنین یا ایمیل بزنین که جوابتون الکی اینجا خاک نخوره !!

پی نوشت : تا دو هفته دیگه برمیگردم ایران و ۱۰ روزی میمونم اونجا ، شاید یکم بهتر بشم !

بریتیش کانسول هانگری

دارم به این فکر میکنم که از همین مجارستان دوباره کلاس آیلتس برم . اینجا بریتیش کانسول مجارستان کلاس های آیلتس خوبی داره و ضمنا امتحانات رو هم برگزار میکنه . واقعا درس و زندگی نمیزاره ولی باید بنویسم . اگه ننوشتم باید فکر کانادارو از سرم بیرون کنم چون دارم زمان رو میکشم . معلوم نیست باز قانون کانادا چی بشه . البته اینجا بودنم رو زبانم تاثیر خوبی داشته اما من تا آیلتس بالا نگیرم خیالم راحت نمیشه . آدرس سایتش اینه : http://www.britishcouncil.org/hungary.htm  ، برای بچه هایی که دوست دارند بدونن کلاس های بریتیش کانسل برای آیلتس چیه شاید جالب باشه .

پی نوشت : از خودم نمیگم و از اتفاقات دور و برم چون حالشو ندارم فعلا ... افتادم رو مودش تعریف میکنم . فقط برای خالی نبودن عریضه بگم که یه مدت رفتم ایران و دوباره الان برگشتم مجارستان .

 

مهاجرت کانادا از مجارستان

من از موقعی که از ایران اومدم بیرون و اینجا ( مجارستان ) مشغول به تحصیل شدم تقریبا از کانادا رفتن عقب موندم و اینقدر درس و مشق دارم اینجا که فکرم از هدفم دور شده . دیروز داشتم با یکی صحبت میکردم در باره مهاجرت کانادا که دو تا سوال برام پیش اومد وسط حرفام :

یکی اینکه کسی که داره تو یک کشور دیگه غیر از وطنش زندگی میکنه برای ادامه تحصیل آیا میتونه از کشوری که در اون اقامت داره اقدام کنه یا نه . اصلا کسی که ویزای موقت یک کشور دیگه رو داره میتونه برای کانادا اقدام کنه یا نه ؟

دومی اینکه مثلا من شرایط اقدام کردنو پیدا کردم و ویزام اومد . آیا میتونم به جای زندگی در کانادا تا پایان تحصیلاتم تو مجارستان بمونم ؟ آخه همونطوری که همه میدونیم کسی که ویزای اقامت دائم کانادا رو داره باید یه مدتی از سال تو کانادا باشه و من از یکی از دوستام شنیدم کسی که تو اروپا ( اتحادیه اروپا ) زندگی میکنه میتونه کانادا نباشه و حضورش در اروپا مصداق حضور در کاناداست . البته من نمیدونم همچین حرفی درسته یا نه . اما امیدوارم درست باشه اگه نه من با گرفتن ویزای کانادا باید درسمو اینجا ول کنم و این امکان پذیر نیست .

پی نوشت : ماه محرم و عبادت و مغفرت ه . از همه عزاداران حسینی که اینجا میان التماس دعا دارم .بخصوص برای بهترین دوستم هم دعا کنید که این روزها روزهای سختیه براش و امیدوارم از این شرایط خیلی زود بیرون بیاد .

 

Gap و نگرانی بیجای من

اداره مهاجرت کانادا دیروز اعلام کرد که آمار مهاجران گروه اسکیل وورکرز تا این لحظه چقدر بوده است :

برای دیدن این آمار به اینجا سری بزنید .

نکته ای که میخوام بهتون بگم اینه که من یکی از مهمترین نگرانی هام این بود که این گپ ۱۰۰۰ نفری پر نشه و متاسفانه با مطالعه چند سایت که ادعای بزرگترین و بهترین بودن ها رو دارند و همچنین یک سری وکیل ادعا میکردند که این لیست فوری پر میشود و زود بیایید تا پر نشده و ... دلهره اینو داشتم که نکنه این ظرفیت پر بشه و من نتونم آیلتس مورد نیازو بگیرم ولی امروز میبینم که این حرف ها برای یک چیز بیش نیست :

پول به بهای گمراهی و سردرگمی مهاجران

اگر سایت مهاجرت را ببینید میبینید که در رشته تحصیلی من ( رادیولوژی ) تنها ۵ نفر اقدام کرده اند و هم اکنون ۹۹۵ نفر دیگر میتوانند تا ژوئن ۲۰۱۱ اقدام کنند .

خیلی ناراحت شدم ، اما تصمیم گرفتم من بعد به حرف این گونه افراد استناد نکنم و تصمیمی بر پایه این حرف ها نگیرم .

من از همه دوستانی که اینجا میان و منتظر سفرنامه مجارستان من هستم عذرخواهی میکنم چون این سفرنامه را نخواهم نوشت ، البته شاید وقتی فرصت کردم بعدا بنویسم ولی فعلا منتفی است . از همه دوستان وبلاگ نویس هم عذر میخوام که نمیتونم به وبلاگشون بیامو از نظرات پرت و پلام مستفیذشون کنم ولی وقتی اینجا میام و چیزی مینوسم سری به تک تکشون میزنم و ممنون از همه اونایی که اینجا میانو منو راهنمایی میکنند .

پی نوشت : من اگر گاهی دیر آپدیت میکنم به خاطر درسامه ! شما ببخشید.

 

تحصیل در کانادا

دوستان و همراهان عزیزم ، اندر احوالات سفر نامه نویسی بودم که دیدم حسش نیست . ان شاء الله سفر نامه مجارستانمو به زودی مینویسمو میزارم همینجا ولی یک سوال مهم برام پیش اومده که اگه کسی میدونه منو راهنمایی کنه ...

کسی که اقامت یک ساله اروپارو داره بهش ویزای تحصیلی برای کانادا میدن ؟ نمی خوام درس بخونم اونجا . میخوام ببینم میشه زبان فرانسه رو تو کبک یاد گرفتو همونجا لنگر بندازم یا نه ؟ اگه کسی میدونه یا راهی بلده بگه مطلع بشم . قیمتاش کذایی نباشه چون من سرچ زدم تو گوگل کلم سوت کشید .اصلا به نظرتون فرانسه تو کانادا بهتره آدم بره یاد بگیره یا تو خود فرانسه ؟

 

پی نوشت : دوستانی که کانادا یه نفر رو لینک کردن لطفا آدرس وبلاگ منو این بکنن : www.uscanada.tk دوستانی هم که نکردند چرا لینک نمیکنین ؟ ( آدم به این پررویی دیده بودید ؟ )

 

وین اولین سفر خارجی من

رسیدم، حال ندارم . فقط اینو بگم که خوشحالم اولین کشور خارجی که پامو روش گذاشتم اطریش بود . از وین اومدم مجارستان . الانم تو مجارستانم یعنی دیگه هستم اینجا با اجازه . امروز بارونی اینجا اومد که باعث شد بترسم برای اولین بار ازش ، از بارون منظورمه

راستی حالا که اومدم برای خوندن دنتیستری میخوام یه وبلاگ تخصصی راجع دندانپزشکی و شرح رویدادهایی که برام اینجا میوفته و به اون ربط داره بنویسم . نظرتون چیه؟ یا به نظرتون همه رو همینجا بنویسم یا اینکه اینجا مخصوص کانادا بمونه ؟

پی نوشت : چرا پینوشت این مطلب رو یادم رفته بود بنویسم ؟!  دو مهر هشتاد و نه!

تحصیل در مجارستان

اومدم تا بهتون اطلاع بدم که پذیرش من از دانشگاه علوم پزشکی دبرسن با موفقیت انجام شده و باید برم به مجارستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی ...

میدونم براتون خیلی عجیبه دلیلشم اینه که در این خصوص تو این وبلاگ تا حالا چیزی نگفته بودم چون قرار نبود تو این وبلاگ جز درباره کانادا چیزی بگم ولی چون این موضوع بی ارتباط به مهاجرت من به کانادا نیست گفتم اعلام کنم .

کلاس من از 6 سپتامبر شروع میشه و کم کم باید آماده رفتن بشم . چیزی که آزارم میده اینه که کلاسای زبانی که اینجا ثبت نام کردم نصف کاره میمونه و تعلقاتی که اینجا دارم و کارای ناتمومی که اینجا دارم رو مخمه !

این تعلقات که مهمترینش همون مشکلیه که گفتم برام دعا کنید باعث دلشوره شدیدی شده که نمیدونم به کجا میرسه .

اما هدف من اینه که برم و به آرزوم برسم . فقط یه سوال مهم از همه کسانی که دارن اینو میخونن

من که برم مجارستان مشکلی برای مهاجرتم به کانادا پیش نمیاد ؟؟؟

منظورم اینه که نرم اونجا واسه کانادا اپلای کنم و سفارت کانادا بهم بگن تو چرا داری دندانپزشکی میخونی ؟ مگه رادیولوژی نبودی ؟

رفتنم به اونجا باعث میشه زبان انگلیسیم خیلی سریع قوی بشه و به محظی که یکم کارام ردیف بشه همونجا آیلتس میدمو اقدام میکنم برای کانادا

فقط خواهشا هر کی میدونه که منی که میرم اونجا باید چه طوری اپلای کنم ( از کجا ، ایران یا همونجا )  و هر اطلاعاتی که به کیس من میخوره را بهم بدید بی نهایت ممنونتون میشم .

پی نوشت : از بچه هایی که الان مجارستانن کسی اینجارو اگه میخونه خوشحال میشم باهاش آشنا بشم .

موسسه علامه قطب راوندی (فرانسه)

یه مدتی هست که خیلی سرم الکی شلوغ شده ،واسه همینه دیر دیر آپ میکنم  این برنامه شلوغ که برای زبان گذاشتم هم مزید بر علت شده . دارم به این نتیجه میرسم که موسسه سفیر اصلا ارزش وقت گذاشتنو نداره . منی که اونجا همیشه تاپ استیودنتم تو ایران کانادا جزء متوسط ضعیف ها به حساب میام . بگزاریمو بگزریم.

دیروز صبح اولین جلسه کلاس فرانسه من بودش . کتاب قفله رو خریدم از فروشگاه کتاب موسسه کمال الملک یا همون علامه قطب راوندی شعبه فرانسه . آدرس موسسه تو خیابون میرزای شیرازی شمالی کوچه عرفانه . استاد زبانمون یه خانم جوونه که داره برای دکترای ادبیات فرانسه میخونه . نمیدونم کجا دیدمش ولی قیافش برام خیلی آشناست . اتفاقا اونم از من پرسید که منو قبلا جایی ندیده؟ بنابر این حتما یه جا همدیگرو دیدیم ولی نمیدونیم کجا ؟

کلاسمون 20 نفره است و همه برای مهاجرت به کبک اومدن زبان بخونن و من تنها فدرالی اونجام ، جالب اینکه همه مهندس کامپیوترم هستند . دیدید تو این کلاسا معمولا یه نفر شیرین عسل میشه و احساس با مزه بودن بهش دست میده؟ از شانس من یکی از این پسرای شیرین عسل تو کلاسامونه که خیلی تهوع آوره کاراش و خیلی هم بی مزه است .

زبان فرانسه تو نگاه اول برای من خیلی سخت اومدش مخصوصا اینکه اصلا تو تلفظ نمیشه از دانش انگلیسی استفاده کرد و نصف چیزایی که مینویسنو نمیخونن . کلا خیلی گیج شدم ولی احتمالا طبیعیه چون وقتی آلمانی میخوندم هم همین حسو داشتم و بعدا درست شد همه چی ... در کل انگار بهترین جارو واسه زبان فرانسه انتخاب کردم چون امتحانای TEF رو همین جا برگزار میکنن ..

پی نوشت : یه گیری تو زندگیم هست که نمیزاره تو درس خوندن و زندگی کردن تمرکز کنم ، فقط موقعی آرامش دارم که میخوابم ... اگه میشه برام دعا کنید .


آغاز کلاس های ایران - کانادای ما

آقا امروز اولین جلسه بودش . بلاخره با بد قولی این موسسه رسپینا تاک و سپری شدن 2 هفته ای الافی برای به حد نصاب رسیدن کلاسشون امروز رفتیم سر کلاس . ولی خدا پدرشونو بیامرزه اصلا کلاساش با سفیر قابل مقایسه نیست . حالا ازین تصمیمم راضیم که رفتم اونجا اسکیل برداشتم . البته هنوز کلاسای پری آیلتس سفیر رو میرم و الان تو Pre6 هستم و دو ترم دیگه بخونم میشم استاد سفیر !

استاد کلاس ایران - کانادا مون یه ایرانیه که استرالیایی الاصله ! منظورم برعکسش بود حال ندارم برگردم دوباره بتایپم . فوق العاده است و لهجه اش حرف نداره . استادای موسسه سفیرمون پیش این مثل مبتدی میمونن . کلاسمون یکم شلوغه و 15 نفری میشیم ولی خوبه و خوشحالم از اینکه اینجا ثبت نام کردم .

برای فرانسه هم رفتم علامه قطب راوندی تو خیابون میرزای شیرازی شمالی ثبت نام کردم . اساتید زبان فرانسه میدونن که اینجا همونجایی است که برگزار کننده آزمون بین المللی TEF هستش و کلاسای این موسسه هم از اوایل ماه بعد شروع میشه .  متدشونم کتاب قفله است که باید بخرم .

برنامه کلاسای منو ببینید یکم حسودی کنید :

شنبه : موسسه سفیر ساعت 8 الی 11:15 صبح

یکشنبه : موسسه  ایران- کانادا ( رسپینا تاک ) از ساعت 6 الی 9 شب

دوشنبه : موسسه سفیر ساعت 8 الی 11:15 صبح

سه شنبه : تعطیل

چهارسنبه :موسسه سفیر ساعت 8 الی 11:15 صبح

پنجشنبه : موسسه علامه قطب راوندی ( فرانسه ) از ساعت 8:30 الی 12 و موسسه  ایران- کانادا ( رسپینا تاک ) از ساعت 1 الی 4 بعد از ظهر

جمعه : تعطیل

اضافه کنید که روزهای زوج باشگاه بدنسازی  میرم از ساعت 1:30 الی 4 بعد از ظهر

تا حالا تو عمرتون از من اکتیو تر دیده بودید ؟؟


پی نوشت : قالب وبلاگو به علت مشکل فنی دوباره برگردوندم به حالت قبلی !

روز کانادا مبارک !

امروز اول July مصادف است با روز کانادا . به همه بچه هایی که تو فکر کانادا هستند تبریک عرض میکنم .

کارم این روزا شده فقط زبان خوندن چون مثل اینکه فعلا مهم ترین چیزی که بهش نیاز دارم آیلتسه و بدون اون کاری نمیتونم بکنم . ضمنا شنیدم که تمامی مدارک رو ازین به بعد باید بفرستیم سیدنی و دیگه برای گرفتن مدارک تحصیلی و سابقه کار و تمکن و این چیزا وقت نمیدن و همون اول میگیرن . تازه گواهی عدم سوء پیشینه رو هم همون اول میخوان که خوشبختانه من این یکیرو دارم ! خیلی این قانون جدیدشون ضد حاله . با اینکه رشته من توش بودو خوشحال شدم اما سایر مواردش اصلا باب میلم نیست . خیلی میترسم تا من مدارکم جور شه واسه اپلای اون 20 هزار تا ویزا رو بدن .

پی نوشت : قالب وبلاگو عوض کردم ، یکم به نظرم بهتر شده این عکس پرنده مهاجرم گذاشتم بقل تا خیلی مهاجرانه بشه . واسش کلی وقت گذاشتم ! راستی آدرس دامین این وبلاگ ازین به بعد اینه : www.uscanada.tk  ازون آدرس قبلی هم مبشه بیاین ولی این رند تره !

آخرین و داغ ترین خبر ... لیست مشاغل جدید 2010فدرال بلاخره اعلام شد

بلاخره ازین بلاتکلیفی درومدیم ، بله ، لیست جدید که قرار بود دو ماه پیش اعلام بشه و در حال بررسی بود امروز اعلام شد . خدا رو شکر رشته من ( رادیولوژی با کد اختصاصی 3215 ) حذف نشده است . من ازینکه رشته ام حذف نشد واقعا خوشحالم چون من اپلای نکرده بودم و اگه حذف میشد بیچاره میشدم اما حالا فرصت برای خوندن زبان رو دارم و ان شاء الله به زودی اقدام میکنم .البته طبق قانون جدید باید اصل مدرک زبان را همان ابتدا ارسال کنید که این بدین معنی است که دیگه خبری از فرجه شش ماهه نیست و این نکته خوبی نیست برای امثال من . همچنین گفته شده سالیانه از هر کد به 1000 مورد بیشتر رسیدگی نمیشود و مجموعا  تا آخر June سال 2011 به بیست هزار پرونده رسیدگی میشود .

گفتنی است که این لیست از 38 رشته به 29 رشته کاهش پیدا کرده است .

مشاغل زیر در لیست جدید تکرار شده است:

6241 Chefs
7215 Contractors and Supervisors, Carpentry Trades
6242 Cooks
7371 Crane Operators
7372 Drillers & Blasters — Surface Mining, Quarrying & Construction
7241 Electricians (Except Industrial & Power System)
3112 General Practitioners and Family Physicians
7312 Heavy-Duty Equipment Mechanics
7242 Industrial Electricians
3233 Licensed Practical Nurses
3215 Medical Radiation Technologists 
3142 Physiotherapists
7251 Plumbers
3152 Registered Nurses
631 Restaurant and Food Service Managers
3111 Specialist Physicians
8222 Supervisors, Oil and Gas Drilling and Service
7265 Welders & Related Machine Operators

مشاغل زیر در لیست قبلی نبوده و جدید میباشد:

   0811Primary Production Managers (Except Agriculture)
1122 Professional Occupations in Business Services to Management
1233 Insurance Adjusters and Claims Examiners
2121 Biologists and Related Scientists
2151 Architects
3113 Dentists
3131 Pharmacists
3222 Dental Hygienists & Dental Therapists
4151 Psychologists
4152 Social Workers
7216 Contractors and Supervisors, Mechanic Trades

مشاغل زیر هم حذف شده است:

0111Financial Managers
0213 : Computer and Information Systems Managers
0311 : Managers in Health Care
0632 : Accommodation Service Managers
0711 : Construction Managers
1111 : Financial Auditors and Accountants
2113 : Geologists, Geochemists and Geophysicists
2143 : Mining Engineers
2144 : Geological Engineers
2145 : Petroleum Engineers
3141 : Audiologists and Speech Language Pathologists
3143 : Occupational Therapists
3151 : Head Nurses and Supervisors
4121 : University Professors
4131 : College and Other Vocational Instructors
7213 : Contractors and Supervisors, Pipefitting Trades
7217 : Contractors and Supervisors, Heavy Construction Equipment Crews
7252 : Steamfitters, Pipe fitters and Sprinkler System Installers
8221 : Supervisors, Mining and Quarrying
9212 : Supervisors, Petroleum, Gas and Chemical Processing and Utilities


از دوست خوبم " هلی"عزیز که بهترین خبر ممکن ( یادم نمیاد تو این چند وقته خبری بهتر از این کسی بهم داده باشه )  رو بهم داد صمیمانه تشکر میکنم و امیدوارم تو امتحان آیلتسی که امروز داده نمره مورد نظرشو بیاره و هر چه زودتر فایل نامبرشم بیاد تا ازین نگرانی در بیاد. البته باید از " محبوبه " عزیز هم که تو پیام خبر دادن هم تشکری داشته باشم و امیدوار باشم که کاراشون که الان رو غلتکه همینجوری لیز بخوره و موفقیت آمیز پیش بره .

این خبر رو از وبلاگ پانیذ عزیز که اولین نفر بود که خبر رو گذاشتن برداشت کردم و پیش بینی میشه ظرف این هفته تغییرات جدید در بولکت سایت مهاجرت هم تغییر داده بشه .

منبع خبر : سایت مهاجرت کانادا


پی نوشت :  حالا که این خبر رو خوندم خیالم خیلی راحت شد . اما جدیدا متوجه شدم که بابام از این قضیه مهاجرت من راضی به نظر نمیاد . اوایل چیزی نمیگفتش و فکر میکرد این موضوع جدی نیست . اما الان که میبینه همش دارم زبان میخونم و بولکت های مهاجرتو زیرورو میکنم نگران شده . من تک فرزندم و شاید حق داشته باشه ، نمیدونم این داستان آخرش به کجا میکشه .

موسسه ایران-کانادا ( رسپینا تاک )

از وقتی که موسسه سفیر ثبت نام کرده بودم تو فکر این بودم که وقتی دوره آیلتس ایران - کانادا ثبت نامش شروع شد برم اونجا برای تعیین سطح و اگه افتخار بدن ثبت نام . خبر دار شدم که دوره جدید از 4 تیر شروع میشه پس امروز بلاخره رفتم و تعیین سطح شدم ، البته تعیین سطح فقط روزهای یکشنبه و دوشنبه ساعت 10 صبح برگزار میشود . 10 هزار تومان ناقابل ازم گرفتند بابت تعیین سطح که یه امتحان آیلتس بود .

وقتی بیای میدون ونک دو تا رسپینا تاک داریم که واحد آیلتس تو خ گاندی جنوبی کوچه  هیجدهمه . ازونجایی که من خیلی جو گیر شدم قصد دارم که همزمان که موسسه سفیر میرم روزهای فرد هم برم رسپینا تاک که خیلی معروفه . در خصوص امکاناتشون هم همینو  بگم که محل امتحان یک سینما بود که مخصوص برگزاری کلاس های مالتی مدیاشونه... اما سیستم صوتی شون ضعیف بود چون تو لیسنینگ مشکل داشتم من برای شنیدن و همش نویز داشت . امروز 3 تا اسکیل رو امتحان دادم و سه شنبه هم باید برم برای تست اسپیکینگ . نمره لیسنینگمو فهمیدم چون یواشکی رفتم دیدم ! از 40 تا سوال 21 شو درست زده بودم و با وضعیت صدا فکر کنم بد نبودش.

اما بر خلاف همیشه که ریدینگ وقت زیاد میاوردم امروز کم آوردم ! فکر کنم اعتماد به نفس ناشی از نمره 6 امتحان  ماک آیلتس موسسه سفیر باعث شد ریدینگو شل بگیرم اما فکر کنم رایتینگم بد نبود . خلاصه سه شنبه بهم میگن که برای کورس qualify هستم یا نه .

برای کسانی که اطلاع ندارن هم توضیح بدم که این موسسه از با سابقه ترین و شاخ ترین موسسات زبان انگلیسی تهرانه .همش که شد تبلیغات مجانی !!! شاید برم ازشون تخفیف بگیرم برای این تبلیغات ! اما جدای از شوخی موسسه معروفیه .

پی نوشت :  امروز اول تیره که دارم اینو مینویسم ، وبلاگم یه هفته مشکل داشت ! فقط اومدم بگم که با نمره overal 5 تو موسسه ایران کانادا Qualify شدم و از یکشنبه میرم سر کلاساش . طول دوره 4 ماه به صورت 2 روز در هفته و هر جلسه 3 ساعته . شهریه شونم 305 هزار تومنه که من 200 تومنشو دادمو بقیشو بدهکارم !!!

پایان نوشت : اینم شماره تلفن ایران کانادا یا همون رسپینا تاک که این همه بابتش منو فحش دادید :  ۸۸۸۸۷۰۸۴  - ۰۲۱ 

2 امتیاز فرانسه

همونطوری که قبلا باهاتون مشورت کرده بودم و نتیجه گیری کرده بودم که نمیشه از لیسنینگ انگلیسی به این سادگی ها 7.5 آورد و من شدیدا به 16 امتیاز زبان نیازمندم تا جمع امتیازاتم به 67 برسه  قصد دارم امروز به راه حلی برسم تا بتونم به جای لیسنینگ 7.5 به لیسنینگ 5.5 فکر کنم که البته مستلزم خوندن کمی زبان شیرین فرانسه است . قصد دارم که 2 امتیاز از زبان فرانسه بیارم . الان شرایطم جوریه که میخوام از شلینگ بیام بیرون و جو گیر شدم که فرانسه رو هم شروع کنم همزمان با انگلیسی . 

ببینید دوستان و حضرات همه میدونیم که گرفتن نمره Basic در زبان فرانسه و آزمون Tef که یه چی تو مایه های همون آیلتس خودمونه منتهی ورژن فرانسویش مشروط بر گرفتن امتیازات زیره :

Basic Points For Tef
  اسپیکینگ Level 3
181-270 points

  لیسنینگ Level 3
145-216 points

 ریدینگ Level 3
121-180 points

رایتینگ Level 3
181-270 points

با دونستن اینکه اگه بتونیم تو هر کدوم از این مهارت ها این سطح امتیازو بیاریم یک امتیاز شیرین به مجموع امتیازای مهاجرتیمون اضافه میشه ولی با سقف حداکثر 2 امتیاز !
بدین معنی که اگه شما هر چهار تا اسکیل رو بیسیک بیارید یا 2 تا اسکیلو بیسیک هیچ فرقی نمیکنه و جفتش 2 امتیاز بیشتر نداره ...
ازونجایی که من هیچی در خصوص فرانسه نمیدونم دوستان اولا بگن که کدوم دوتا از این اسکیلا راحت تره گرفتنش و زمان کمتری میبره تا من روی اونا فوکوس کنم ( نمیدونم شایدم همچین چیزی شدنی نیست و باید همه مهارتارو یه حدی بدونم تا بتونم امتیاز همون 2 تا اسکیلو بیارم )
ثانیا کلیه پیشنهادات در خصوص موسسه زبان در تهران شدیدا مورد استقبال قرار میگیرد .
ثالثا کدوم روش یا کتاب رو بهتر میدونید ؟ کفه یا قفله یا پغله یا ...

پی نوشت : کسی از بازدیدکننده های این وبلاگ بلده به من بگه چطوری Header این قالب رو عوض کنم ؟ میخوام یه بنر بزارم اونجا ولی نمیدونم چطوری باید اینکارو کنم . اگه کسی هست منت میزاره اگه راهنمایی کنه .

شلینگ ...


عمرا کسی مفهوم این تیتر رو نتونه بفمه . احتمالا فکر میکنین منظورم شیلنگ آب شایدم واحد پول و حتی به توماس شلینگ مقتصد بیندیشید ولی هیچ کدوم ازینا مفمومی که من تو ذهنمه نیست و منظور من فعل استمراری از شُل شدن ه .

شل+ing=شلینگ ----> در حال شل شدن ( سرد شدن )

شل شدم و اینو کاملا احساس میکنم . آره دیگه از بس سر این اعلام لیست مشاغل طولش دادن ( الانم که مینوسم اعلام نشده ) منم سرد شدم . اون روزی که رفته بودم پیش وکیل و میخواستم اپلای کنم تنها چیزی که برای امتیازام حیاتی بود همین آیلتس بود که برای من فوق العاده مهم بود . اما الان چی فقط کارم شده کلاس رفتن . حتی امروز رایتینگ هایی که گفته بودن بنویسینن ننوشتم . کلی کتاب استوری خریدم و کمبریجارم که گفتم دارم ولی هنوز جز یه استوری بوک بقیه رو محض رضای خدا نگاه هم نکردم . البته تاپ استیودنتم ولی نمیدونم چرا نمیتونم بشینم مثل آدم کتابایی که دارم رو بخونم . اصولا من دست کتاب خریدن و نخوندنم خیلی خوبه و اولیش هم ماجرای خرید کتاب های شکسپیر بودش که یه روز جو گیر شدم رفتم همه کتابای شکسپیرو یه جا خریدم ( 6 تایی شد ) اما هنوزم که هنوزه جز هملت هیچکدومشونو نخوندم .

نمیدونم چرا اینشکلی شدم ، نمیدونم سرم شلوغه یا الکی شلوغش کردم . به پیشنهاد دوستان یه دفتر از کارای نیمه کاره روزمره تهیه کردم و شروع کردم به نوشتن کارایی که باید انجام بدم و دیدم هفتاد مورد کاره که باید انجام بدم . البته کارای جزئی و کلی قاطی پاتی شد . البته این چند وقته یه  موضوعی است که باعث شده من بیشتر وقتم رو هرز بگذرونم . سرتونو درد نیارم اصلا خودمم نمیدونم تو شبانه روز چیکار دارم میکنم . حس بدیه .. تازه از فردا باشگاه بادی بیلدینگمم دوباره ثبت نام میکنم و شنبه تا چهار شنبه تمرین میکنم . فکرشو که میکنم میبینم خیلی خیلی اوضام به هم ریختس ..

این موارد فکر کنم ناشی از اپلای نکردن و الاف شدن به خاطر اعلام لیست مشاغل جدید فدراله که منو کم انگیزه کرده .

پی نوشت : به نظر شما چند درصد از کسانی که میخوان واسه زندگی برن کانادا اینجا  تو ایران شرایط مالی خوبی دارن  ؟

نتایج ماک آیلتس

امروز کارنامه ماک آیلتسمو از سفیر گرفتم ، کاملا نا امید کننده در کلیه موارد جز R


R=6

S=4

L=3

W=4

O=4.5

البته این ماک آیلتسو زمانی دادم که هیج تکنیکی رو بلد نبودم و قاعدتا سطح واقعی من این نیست!! خودم احساس میکنم سطح واقعی من وقتی تکنیکارو بلد باشد با همین سطح زبان O=6 است که باید برسمونمش به 6.5 

گفتم نتیجه رو بنویسم که دوستانی که منتظر نتیجه بودن با خبر شن . اینم بگم که سطح ماک آیلتس سفیر از خود امتحان آیلتس بالاتره و هر کی امتحان داده بود میگفت که امتحان خود آیلتس رو بالاتر نمره دادن بهش . البته زیاد مطمئن نیستم.

پی نوشت : یکی از محاسن این تست این بود که فهمیدم L من چقدر افتضاحه و گرفتن 7.5 توش چقدر دردسر دار!! اگه یک درصد برای خوندن فرانسه شک داشتم الان دیگه مطمئنم که باید 2 امتیازمو از فرانسه بیارم نه از High لیسنینگ!

گواهی عدم سوء سابقه ( تشخیص هویت)

آقا خداییش من عجب آدم ضایعی هستم ! همه بعد از قبولی تو مدیکال میرن دنبال گرفتن گواهی پلیس یا همون عدم سوء سابقه ( تشخیص هویت ) ولی من  هنوز اپلای نکرده رفتم عدم سوء سابقه درخواست دادم و یه هفته ای بهم دادن !

خدمت کلیه قشر شش لول بند و بزن بهادر عرض کنم که نگران اینکه مثلا 4 سال پیش با یکی تو خیابون دعوا کردید ( حتی اگه محکوم شده باشید ودیه هم داده باشید ) یا اینکه به خاطر قرطی بازی منکرات ماشینتون رو خوابونده یا تصادف جرحی و فوتی و ... که قبلا داشتید نباشید . چون من ضایع به خاطر یکی از همین موارد ( دعوا کردن ) احساس میکردم که سوء سابقه دارم و به خاطر وسواسی که دارم ( پیش خودم فکر میکردم نکنه همه کارم اوکی بشه دست آخر بگن سابقه داری و نمیتونی بری کانادا ) رفتم پلیس +10 و درخواست گواهی دادم و اونها هم نامردی نکردن یه هفته ای فرستادن دم خونمون . امروز وقتی رفتم خونه دیدم نامه اومده وقتی بازش کردم قلبم ترکید چون توش نوشته بود دادگاه عمومی و کیفری انقلاب و گفتم که دیدی سابقه داری !! دیدی ؟!!

اما یکم که دقت کردم دیدم نوشته طبق گزارش این دادگاه بنده سابقه ندارم !!!

من از چند نفر اینکاره و وکیل پرسیدم گفتن که سوء سابقه فقط در مواردی که شما به زندان رفته باشید و یا جرایمی که مشمول مجازات کیفری میشه داشته باشید براتون درج میشه ، به عبارت دیگه اگه ازتون عکس گرفته باشند و انگشت نگاری شده باشید سوء سابقه دارید .

پس لطفا کسی دیگه برای این چیزا نره الکی الاف تشخیص هویت بشه که خیلی ضایست بخدا

با توجه به اینکه گواهی سوء سابقه اعتبار محدودی داره احتمالا وقتی همه کارام اوکی بشه لازمه یکی دیگه هم بگیرم ولی حداقلش اینه که یه چیزی یاد گرفتم و این تجربه رو در اختیار بقیه گذاشتم !!!

پی نوشت : رفتم 7 تا کتاب کمبریجم گرفتم . فکر کنم این کتاب ها خیلی به دردم بخوره . کسی اگه توصیه ای داره سراپا گوشم !

ماک آیلتس

دیروز صبح ساعت 9 رفتم سفیر برای امتحان ماک آیلتس ! . من جنرال دادم و نکته ای که برام جالب بود این بود که لیسنینگم خیلی تعطیل بود و من باید ازش 7.5 بیارم !

البته ریدینگ رو خوب دادم و حتی وقت زیاد آوردم . رایتینگ هم بد نبود ولی وقت کم آوردم ولی تو لیسنینگ خیلی ضعیف بودم البته جوابارو دو هفته دیگه میدن . من چند تا کتاب استوری بوک گرفتم که گوش بدم و یکم لیسنینگمو قوی تر کنم . حالا نتیجه امتحانو بعدا مینویسم که بچه ها مطلع بشن .

سوالی که برام پیش اومده اینه که با توجه به اینکه هنوز خبری از لیست مشاغل جدید فدرال نیست و من هم که اپلای نکردم برای امتحان آیلتس ثبت نام کنم یا نه؟؟ فکر میکنم اینطوری اگه ثبت نام نکنم خیلی شل پیش میرم ولی اونجوری فورست ماژور زبان میخونم . حالا باقی دوستانم راهنمایی کنند .


پی نوشت : میخوام برم کلاس فرانسه هم ثبت نام کنم که 2 امتیاز مبتدی زبان فرانسه هم بگیرم . نظرتون چیه ؟ گیج نمیشم دو تا زبانو با هم بخونم ؟  اگه اطلاع دارید موسسه ای هم پیشنهاد بدید برای فرانسه ...

اولین انتظار

فکر میکنم برای مهاجرت انتظار یکی از مهمترین مراحل میباشد . ازونجایی که دوستان من رو دلگرم کردند که رشته من ( رادیولوزی ) از لیست حذف نمیشه من هم ریسک نکردم و منتظر موندم تا لیست جدید مشاغل اعلام بشه .در حقیقت این اولین انتظار من در پروسه مهاجرته !

فکر میکنم طی همین روزها اعلام بشه و امیدوارم رشته من  هم تو اون لیست جدید باشه . در خصوص فرستادن مدرک آیلتس از تاریخ 12 آوریل به بعد به سیدنی هم خبراتی شنیده بودم که یعنی باید مدرک ادعا شده آیلتس رو همون ابتدا از تاریخ 12 آوریل به بعد بفرستید که برداشت نادرستی از این متن نوشته شده در بولکت بود البته

If the material submitted satisfies the officer that the applicant has demonstrated language proficiency of at least Benchmark level "4" but not the proficiency levels claimed

then the officer will


For applications received on or after April 10, 2010, at the CIO, do not offer the applicant the opportunity to undergo and submit the results of a designated language test

نکته انحرافی متن فوق تاریخ شروع اعمال قوانین جدید و قید نام CIO در آن بود که همه را به اشتباه واداشت.
در حقیقت معنی جملات بالا اینست:
فرض کنید شما با ارسال مدارکی به غیر از آزمونهای مورد تایید اداره مهاجرت (مثل آیلتس) ادعای داشتن امتیاز خاصی را از زبان دارید و نوبت به بررسی مدارک شما در دمشق میرسد. حال فرض کنید آفیسر پرونده شما با توجه به مدارک ارسالی شما تشخیص میدهد که ادعاهای شما درست نیست. حال اگر تاریخ دریافت مدارک شما در CIO قبل از 10 آوریل 2010 باشد، آفیسر با شما تماس گرفته و به شما این شانس را میدهد که اینبار با ارسال نتیجه یکی از آزمونهای مورد تایید، ادعای خود را ثابت کنید. اما اگر مدارک شما بعد از 10 آوریل 2010 به CIO رسیده باشد این شانس به شما داده نخواهد شد.
بعید میدانم در این فروم کسی بوده که با ارسال written submission ادعای امتیاز خاصی از زبان را کرده باشد، اما بودند کسانی که با دفاتر مهاجرتی قرار داد امضاء کرده و موفق به گرفتن مدرک آیلتس در زمان مقرر نشدند و به پیشنهاد وکیلشان (و البته با کمکشان) written submission تهیه کرده و آنرا ارسال کرده اند.
خلاصه اینکه نیازی به ارسال مدرک آیلتس به سیدنی نیست.

با این تفاسیر من و دوستانی مثل من که apply نکردند توکلشون به خدا باشه و نگران مدرک زبان نباشند که فعلا همون فرجه زمانی بین ارسال مدارک رو هم میتونن ازش استفاده کنن ( تقریبا 4 ماه زمان خوندن زبان ).
من خودم رفتم و دلمو به دریا زدم و سفیر ثبت نام کردم . مسیرش به خونه ما نزدیکه و از محیطش خوشم اومد . الان هم 4 جلسه میشه که سر کلاس میرم و نسبتا راضیم .
اینم بگم که به موسسه ایران کانادا هم رفتم . تلفنشو از 118 گرفتم که وقتی زنگ زدم آدرس دادن که طرف های شیخ بهایی شمالی بود که وقتی رفتم دیدم یه موسسه به اسم پاسارگاده که ادعا میکنه ایران - کانادا سابقه ! از وضعیت اونجا به راحتی میشد فهمید که این ادعا راست نیست پس از یکی از دوستان که قبلا ایران - کانادا میرفت تلفن ایران - کانادا رو گرفتم که بعدش فهمیدم اسم این موسسه در حال حاضر رسپینا تاک است . رفتم رسپینا تاک و صحبت کردم . گفتن این دوره تکمیله و باید زنگ بزنید . اما الان میتونید برای کلاس های زبان تعیین سطح شید . با توجه به برخورد ضعیف مسئول ثبت نام و چند عامل دیگه به نظرم اومد بیخیال رسپینا تاک شم . احساس کردم که اینجا الافی داره و بهتره برم سفیر ثبت نام کنم . خلاصه اینکه من سفیر میرم و از نکات مثبت این موسسه این است که یک ساختمان ویژه آموزش آیلتس دارن و کلاس های پری آیلتسشون از کلاس های زبان عادی شون جداست و کتاب new headway در کلاس های pre-ielts تدریس میشه و کتاب interchange در کلاس های عادی . به نظرم این حرفه ای تر بودن سفیر رو نشون میده و امیدوارم تصمیم درستی گرفته باشم . البته اینم بگم سر کلاس های سفیر دوربین مدار بسته میزارن و صداهارو هم ضبط میکنن که این به نظر من بر خلاف Privacy است و از نکات منفی این موسسه است . من این ماه یکم مشکلات شخصی دارم و نمیتونم زیاد زبان مطالعه کنم ولی رفتن سر کلاس هم خودش یک درس خوندنه و ان شاء الله از ماه بعد علاوه بر کلاس ها خونه هم مطالعه زبان میکنم به طور sticky !!!

پی نوشت : 29 فروردین امتحان Mock Ielts دارم و با این امتحان از سطح زبانم آگاه میشم . برام دعا کنید سطحم بالای 5 باشه تو ماک .

اپلای نشدگان ...

با خبرهایی که از قبل مطلع هستیم قرار است در قوانین مهاجرت تغییراتی رخ دهد که البته کسی از چگونگی این تغییرات حداقل تا 15 روز آینده مطلع نخواهد بود . در سایت های مختلف گمانه زنی هایی در این خصوص میشود که البته در حد گمانه زنیست و لا غیر ...

پرسش اینجاست که اپلای نشدگانی مثل من و خیلی دیگر که قصد مهاجرت دارند ولی هنوز اپلای نکرده اند چه باید بکنند ؟ همونطوری که میدونیم لیست مشاغل فدرال نیز مشمول این تغییرات خواهد بود پس من چه کنم؟

بدیهی است دو انتخاب دارم:

1- در طی این دو هفته اپلای کنم و به دنبال کسب امتیاز زبان (18 امتیاز ) باشم تا در صورتی که رشته تحصیلی من از لیست مشاغل حذف شد حسرت نخورم . در این صورت ریسک عدم کسب نمره آیلتس را نیز به جان بخرم .

2- صبر کنم تا لیست جدید مشاغل و شرایط جدید امتیاز دهی اعلام شود و توکل بر خدا کنم . در این صورت اگر رشته من ( رادیولوژی ) از لیست مشاغل حذف شد به بخت بد خویش لعنت فرستاده و حسرت بخورم که چرا ریسک نکرده ام تا قبلا اپلای کنم . مزیت این روش این است که در صورتی که رشته من حذف نشود استرس من برای گرفتن آیلتس کم میشود و ضمنا سابقه کارم نیز 4 سال میشود و 2 امتیاز میگیرم که خیلی حیاتی است .

لطفا دوستانی که این مطلب رو میخونن من رو راهنمایی کنند و نظرشونو بدن . حالا برای اینکه تنوعی بشه یه خاطره از سوتی دیروزم تو موسسه زبان سفیر بگم !

دیروز ظهر وقت تعیین سطح داشتم تو موسسه آیلتس سفیر که تو خیابان شریعتی پایین تر از یخچاله . رفتم برای تعیین سطح که وقتی وارد اتاق شدم یکم صحبت کردیم و من همه حرفای طرف رو متوجه میشدم ولی نمیدونم چرا تو اسپیکینگ اینقدر شل بودم . انگار خون به مغزم نمیرسید برای اسپیکینگ . البته من خیلی وقته که زبان کار نکردم و مطمئنا این قابلیتم ضعیف شده . خلاصه سرتونو درد نیارم . طرف که یه خانم خنده رو بود  ازم سوالاتی پرسید که جواب دادم . آخرش ازم پرسید که برای چی میخوای آیلتس بگیری منم خیلی قشنگ بهش گفتم " I want to immigrate to south america"

از اون لحظه بود که احساس کردم طرف یه جور دیگه به من نگاه میکنه و  این حالت نگاه کردنش خیلی برام عجیب بود . موقع برگشتن به خونه خیلی فکر کردم که چرا براش اینقدر عجیب بوده . اول فکر کردم که شاید چون گفتم  میخوام برم آمریکای شمالی با خودش فکر کرده میخوام برم Us و خیلی براش جالب بوده . همینجوری فکر کردم و فکر کردم تا یهویی دو زاریم افتاد که بله من به جای North America گفتم South America  و طرف با خودش گفته این دانشمند برای برزیل یا شیلی یا آرژانتین انگلیسی میخواد چیکار ؟؟؟!! نمیدونم چرا نگفتم Canada و خواستم از کلمه America استفاده کنم ولی نهایتا من تو Pre3 این موسسه تعیین سطح شدم و کلی ضد حال خوردم که منی که Advance موسسه ملی زبان داشتم و زبان کنکور سراسری رو 100% زدم و حتی تو کنکور زبان رشته ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران قبول شدم باید برم Pre Ielts بخونم ! حالا میخوام برم ایران-کانادا هم تعیین سطح کنم ببینم اونجا چی میشم . اینم از خاطره دیروز بنده ...

پی نوشت : خیلی گشتم دنبال یه نفر هم رشته ایم که بخواد بره کانادا یا اینکه ازون بهتر رفته باشه کانادا . خیلی پرستار پیدا کردم ولی یه نفر که رشته دانشگاهیش رادیولوژی باشه پیدا نکردم . اگه کسی رو میشناسید به من بگید .


من و امتیازاتم

مدتی که سایت های مختلف رو به دنبال مطالب میگشتم تونستم یه سری اطلاعات به دست بیارم که یکیش این بود که با توجه به رشته ای که تو دانشگاه خوندم مهاجرت از طریق فدرال برای من امکان پذیره و باید یک سری امتیاز بیارم تا بتونم به قول معروف Aplly کنم .

خوشبختانه با مشاوره ای که یکی از مشاوران وکیلی سرشناس در خ جردن به من داد من شانس گرفتن ویزا رو دارم ولی به شرطی که خدای زبان باشم !

من در حال حاضر این امتیازارو دارم :

امتیاز قرار گرفتن در لیست 3 شغل که امتیازی به حساب نمیاد

امتیاز سن : 10

امتیاز سابقه کار : 19

امتیاز تحصیلات : 20

که مجموع اونا میشه 49 و من 18 امتیاز کم میارم تا 67 که باید 16 تا از انگلیسی و 2 تا از فرانسه بیارم .

در باره سابقه کار من دو سال و نیم تمام وقت و 18 ماه نیمه وقت دارم که میشه بین 3 و 4 سال که امتیازش 19 میشه و اگه اون 18 ماهی رو که در خدمت سربازی بودم تمام وقت حساب میکردم من 2 امتیاز دیگه میگرفتم و امتیاز سابقه کارم کامل میبود اما دریغ از اینکه قبول نمیکنن که توی سربازی تمام وقت کار میکرده ام چون من خدمتم هم تو بیمارستان بوده ولی انگار فایده نداره این حرفا .

اما در خصوص زبان باید بگم که من سال 98 تا 2001 تو  موسسه ملی زبان زبان انگلیسی خوندم و مدرک Advance این موسسه رو دارم و در سال 82 که کنکور سراسری دادم زبان عمومی را 100% زدم اینارو نگفتم که پز بدم ! بلکه گفتم تا کسانی که آیلتس دادن یا میخوان بدن منو راهنمایی کنند که چقدر زمان لازم دارم تا بتونم نمره کامل زبان رو بیارم . همچنین برای گرفتن مبتدی از زبان فرانسه چه کاری رو انجام بدم بهتره ؟ خصوصی - کلاس یا مطالعه شخصی؟

اینم بگم که من مجردم و جاب آفر و فامیل و تجربه سفر به کانادا رو هم  ندارم یعنی این امتیازارو اصلا روش حساب نکردم و احتمالا نباید بکنم .

از کسانی که اینجارو میخونن خواهش میکنم از تجاربشون برای من بگن تا بتونم در راه درست قدم بردارم .


پی نوشت : خوب ... توی این مدت کوتاه تونستم چند دوست پیدا کنم و بهتره الان برم و چند تا دوست دیگه پیدا کنم . راستی مثل این ندید بدیدا که تا یه وبلاگ میزنن سری میرن .Tk اونم میزنن رفتم canada1nafar.tk رو ثبت کردم . تو شرایطش نوشته که اگه از این آدرس زیاد استفاده نکنم حذفش میکنن ! این توکولئا هم برای ما آدم شدن با اون کشور وب سایتشون !!!



شروع !

شروع !


معمولا اولین پست هر وبلاگ نوپا عنوانش همینه " شروع "

اما شاید این شروع برای من با باقی  شروع هایی که دیگران تجربه میکنند یه کم فرق داشته باشه  دلیلشم اینه که من یکی از قدیمی های  وبلاگستانم که اگه بخوام نام ببرم با وبلاگ هایی مثل انگوری و لیموترش و ... هم دوره میشم . البته پس از 4 سال فعالیت به دلایل گوناگون وبلاگم رو بستم و  اینجا نمیخوام راجع به اون صحبت کنم یعنی اینجا نمیخوام راجع به هیچی جز  مراحل موفقیت یا شکستم تو مهاجرت کانادا صحبت کنم .

در حقیقت بدنه اصلی و فرعی این وبلاگ رو  جریان تصمیم من برای مهاجرت به کانادا و اتفاقاتی که در این راه برای من میوفته تشکیل میده و در اون مطلبی غیر از این نخواهید دید .

برای معرفی عرض کنم که من محمد 25 ساله از تهران فارغ التحصیل رشته رادیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران هستم که دنبال مهاجرت دائم  به روش متخصصین فدرال هستم که البته در حال حاضر تقریبا در نقطه صفر هستم  .

یادمه از دوره دانشجویی همیشه مهاجرت به کانادا تو سرم بود و الان که این مطلبو مینویسم تقریبا مطمئنم که زمانش رسیده و برای همینم تقریبا دو هفته ای میشه به طور جدی دنبال این هستم تا اطلاعاتم رو برای اقدام کردن بالا ببرم . با توجه به اینکه تو این مدت خیلی وبلاگ ها  رو مطالعه کردم تصمیم گرفتم برای اینکه زیاد میام نت خودمم یه وبلاگ بزنم که تو اون مراحلی که برای رسیدن به هدفم میرمو ثبت و از دیگران کمک بخوام .

در پست بعدی با من و رزومه ام برای مهاجرت بیشتر آشنا میشید . از همه کسایی که منو در جمع خودشون میپذیرند ممنونم و امیدوارم که با کمک تک تک شما دوستان بتونم به هدفم برسم .

پی نوشت : فکر میکنم برای شروع کافی باشه و بهتره که الان به دنبال چند دوست بگردم تا اولین بازدیدکنندگان وبلاگ رو تشکیل بدهند !